Έμυ Κορφιά
(Μπαλέτο, Barre a Terre)

Η Έμυ Κορφιά γεννήθηκε στην Αθήνα όπου και ξεκίνησε χορό στην Κρατική Σχολή Χορού. Συνέχισε τις σπουδές της στη Κρατική Ακαδημία Χορού της Βουδαπέστης, από όπου και αποφοίτησε με την Zsuzsa Kun. 

Αμέσως μετά χόρεψε με το Μπαλέτο του Εθνικού Θεάτρου της Ουγγαρίας με διευθυντή και χορογράφο τον Istvan Herczog και σύντομα έγινε πρώτη χορεύτρια. Ως πρώτη χορεύτρια του Εθνικού Μπαλέτου χόρεψε πολλούς κλασσικούς και νεοκλασικούς ρόλους όπως την Swanilda στο μπαλέτο Coppelia , Ιουλιέτα στο μπαλέτο Ρωμαίος και Ιουλιέτα κ.ά.

Με την επιστροφή της στην Ελλάδα χόρεψε για το Εθνικό Θέατρο, την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Χοροθέατρο Ναυσικά, το Αέναο χοροθέατρο κ.ά. Το 1996 ξεκίνησε να παραδίδει μαθήματα Μπαλέτου και Ρεπερτορίου στο Επαγγελματικό Τμήμα του “Κέντρου Χορού Ισιδώρας και Ραϋμόνδου Ντάνκαν”. Το 2000, ίδρυσε με την Κατερίνα Ανδριοπούλου την ομάδα συγχρόνου χορού Χ-ΑRT με σκοπό την δημιουργία παραστάσεων χορού για παιδιά, όπου και για 7 χρόνια ανέβασαν με μεγάλη επιτυχία παραμύθια όπως ο Μικρός Πρίγκιπας, Η Σταχτοπούτα, Το Αηδόνι και το Τριαντάφυλλο κ.ά. . Από το 2003 διδάσκει μπαλέτο για επαγγελματίες και Bare a terre στο DANCCE και μπαλέτο στην Ανώτερη Σχολή Χορού Νίκης Κονταξάκη. Από το 2008 συνεργάζεται με την DANCCE UNITIVA για την παραγωγή του φεστιβάλ χορού Αrc for Dance ως χορεύτρια όπου συμμετείχε στα έργα S.K.I.N.S. του Jozsef Csaba Hajzer ,In A Landscape του Ted Stoffer και το Could be Anyone του Χάρη Κούσιου όπου διακρίθηκε στην 12η πλατφόρμα σύγχρονου χορού της Κύπρου και παρουσιάστηκε σε πολλές πόλεις και φεστιβάλ της Ευρώπης.

Το 2004 δίνει το μάθημα του Μπαλέτου στο ΥΠ.ΠΟ. για τις Διπλωματικές και Εισαγωγικές Εξετάσεις των Ανωτέρων Σχολών Χορού της Ελλάδας και από το 2008 για το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών καθώς και για την ακρόαση της σχολής σύγχρονου χορού P.A.R.T.S. του Βελγίου. Διδάσκει σεμινάρια σε ομάδες και σχολές της Ελλάδας και του εξωτερικού όπως το Χοροθέατρο Ροές, η Κρατική Ομάδα Σύγχρονου Χορού της Ουαλίας Diversions, DV8 , Κέντρο Χορού του Δήμου Λεμεσού της Κύπρου κ.ά.

Περιγραφή μαθήματος

Μπαλέτο
Αναγνωρίζοντας τα οφέλη του μπαλέτου στον εαυτό μου, αισθάνθηκα από πολύ νωρίς την ανάγκη να βρω έναν κώδικα μετάδοσης αυτής της τεχνικής. Το μάθημα μου απευθύνεται σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες κλασσικούς και σύγχρονους χορευτές που επιθυμούν να γυμναστούν και να εκφραστούν μέσα από μια σύγχρονη προσέγγιση του μπαλέτου. Η ακρίβεια καθώς και η σωματική και κινησιολογική συμμετρία που αναζητάμε μέσα από το μπαλέτο, είναι για μένα η πρόκληση που ενδυναμώνει το σώμα και το πνεύμα του ανθρώπου. Πάντα με την μουσική συνοδεία ενός πιανίστα, ούτως ώστε το μάθημα να αποκτά καθημερινά μια ιδιαιτερότητα που συμβαδίζει με τις ανάγκες των μαθητών. Η εκγύμναση του σώματος με το μπαλέτο δυναμώνει, δίνει ευεξία και εξασκεί τον νου και το σώμα.

Barre a Tere
To barre a tere ξεκίνησε από την ανάγκη των χορευτών για αποκατάσταση μετά από τραυματισμό, εγκυμοσύνη ή μακροχρόνια αποχή από την εκγύμναση τους. Αρχικά το μάθημα ήταν ασκήσεις της μπάρας του μπαλέτου στο πάτωμα. Μη επιβαρύνοντας τα πόδια και την σπονδυλική στήλη με το βάρος του σώματος μπορείς να γυμνάσεις όλο το σώμα χωρίς ρίσκο. Παρ’ όλα αυτά με τα χρόνια διδασκαλίας του μαθήματος αυτού, άρχισα να καταλαβαίνω ότι οι ανάγκες των ανθρώπων που έρχονταν στο μάθημα ήταν εκτός από την ενδυνάμωση του σώματος και η εξισορρόπηση του νευρικού συστήματος. Το μάθημα με την μορφή που έχει σήμερα ξεκινάει με αναπνοές, όπως στην γιόγκα, συνεχίζει με την εκγύμναση όλων των μυών του σώματος ( από τον αυχένα μέχρι τα δάχτυλα των ποδιών) και καταλήγει σε διατάσεις. Απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους, κάθε ηλικίας, με ή χωρίς εμπειρία στην κίνηση. Το αποτέλεσμα είναι η ευεξία καθώς και η πρόληψη κακώσεων της σπονδυλικής στήλης ή των ποδιών από κακή χρήση ή καθιστική ζωή.

blanc.png

© Dance Cultural Centre 2017, Studio Χορού -  Αθήνα